2017-10-22

#DP19: Generations 7: The Bravest - 70%

Scénář: Margaret B. Stohl
Kresba: David Nakayama

"Generations 7: The Bravest" je v pořadí již sedmým sešitem ze série "Generations" nakladatelství Marvel. Pomalu a jistě se nám série chýlí ke konci. V sedmém sešitě máme možnost vidět bok po boku Carol Danvers s Mar-Vellem - původním Captainem Marvelem z mocné rasy Kree. Já proti Carol Danvers nic nemám, přijde mi jako dobrá postava. Nepatří sice mezi ty nejoblíbenější, ale její charakter se mi z nějakého důvodu líbí. Pokud bych měl zmínit kreeského Mar-Vella, tak toho mám opravdu rád, protože autor Jim Starlin z něj dokázal vytvořit neskutečně zajímavou postavu. Jeho komiksový grafický román "Smrt Captaina Marvela" se mi hodně líbil a kvůli němu bych si někdy chtěl přečíst nějaké staré příběhy ze 60. a 70. let s tímto hrdinou. Jistě, mnozí čtenáři moderních komiksů tyto retro sešity považují za šílenou nudu, jenže mě dokážou ty staré příběhy často překvapit. Ano, ani ty úplně staré komiksy nejsou mnohdy tak špatné, jak by si někdo mohl myslet. Nyní se ovšem vrhněme zpátky k hlavnímu tématu.

Začnu s příběhem. Carol Danvers se dostane na neznámou planetu, kde jakýsi mimozemská rasa útočí na obyvatele. Nebyla by to Carol jako původní Ms. Marvel a ženská verze Captaina Marvela, kdyby nepřiletěla lidem pomoci. Pomůže jim, avšak ihned nato přijde několik dalších skupin mimozemšťanů, kteří chtějí vyvolat chaos. Captain Marvel je tedy v problémech, avšak po chvíli jí pomůže bojovník z rasy Kree, Mar-Vell. Když bych měl něco už teď vytknout samotnému ději, tak jednoduchost zápletky. Ano, kosmické příběhy mám rád, jenže pokud využijete typickou, z dnešního hlediska již lehce stereotypní story, v níž mimozemšťané zaútočí na planetu jenom kvůli tomu, aby udělali co největší destrukci a chaos, tak moc potěšený nebudu. Jedná se totiž o jednu z nejnudnějších zápletek, kterou můžete využít pro jakýkoliv druh příběhu. Musím zase na druhou stranu uznat, že příběh vás i přesto dokáže příjemně překvapit. Jsou v něm povedené momenty, celkem zdařilé bitvy a zajímavé interakce mezi charaktery.

Hrozně rád bych zmínil kresbu, o níž se postaral David Nakayama. Mě jeho styl vyhovoval. Přišel mi docela barevný, což nemusí sednout každému, mě ovšem ty přehnané barvy nevadily a z větší části se hodily pro účely příběhu, protože díky nim bylo mnoho akčních scén skvěle vykresleno, takže jste se výborně orientovali v tom, co se děje během bitvy. Za celé čtení jsem nenašel zmatečnou sekvenci nebo scénu, u které bych si říkal, co se asi děje. Styl bych tedy mohl pochválit, ovšem nemusí vyhovovat každému pravidelnému čtenáři komiksů. Co se týká postav, mně přišlo, že autorka tohoto sešitu ví, jak má psát oba dva charaktery. Díky tomu najdete na mnoha místech výborné interakce mezi titulní dvojicí postav. Každá vás dokáže oslnit svými dialogy a rozhodně vás po pár stránkách neomrzí. Do toho navíc dostanete pár zajímavých konverzací Carol Danvers s obyčejnými lidmi, tudíž budete mít pocit, že hrdina skutečně nemyslí jenom na sebe, ale také na život druhých.

Nakonec bych ještě rychle zmínil celkové zakončení, které podle mě mohlo být trochu delší. Bylo celkem rychlé, takže některé věci mohou na konci vyznít podivně. Ve výsledku tedy byl komiks "Generations 7: The Bravest" povedená zábavná záležitost, jež by si klidně zasloužila těch 75 % a řadil bych mezi jedny z těch lepších sešitů ze série "Generations". Sice se tady využívá mnohokrát použitá zápletka, ale je zde vyvážený příběh a akce. Ničeho není moc ani přehnaně málo. I přesto ovšem musím těch pár procent srazit kvůli již zmiňovaným negativům. Zápletka není zrovna převratná a zakončení mohlo být lepší. Těch špatných věcí ovšem není příliš moc a já bych tedy nakonec dal komiksu příjemných 70%, protože to byla zábavná jízda, u které jsem se nenudil.

Na Comics Blogu najdete recenze na čísla: