2017-10-15

#DP16: Generations 6: The Iron - 65%

Scénář: Brian Michael Bendis
Kresba: Marco Rudy, Szymon Kudranski, Nico Leon

Již šestý sešit ze série "Generations" s podtitulem "The Iron" nám v hlavních rolích představuje Tonyho Starka jako Iron Mana a hrdinku Ironheart, kterou můžete znát pod jménem Riri Williams. Předem se přiznám, Iron Mana mám opravdu hodně rád, a to ani ne kvůli tomu, že ho ve filmech hraje Robert Downey Jr., ale mně jeho charakter v komiksech celkově přišel hodně zajímavý. K Riri Williams bych se mohl vyjádřit asi takto: Nejsem někdo, kdo by ji šíleně nenáviděl, jenže jako náhrada za klasického Iron Mana mi nesedí. Podle mě nemá dostatečný charakter, aby utáhla sama za sebe své komiksy a zároveň neumí kombinovat vážné inteligentní dialogy spolu s humornými vtipy na rozdíl od Tonyho. Proto jsem se na tento sešit příliš netěšil . K tomu si taktéž musíme uvědomit, že Riri aktuálně patří mezi postavy, které mnozí čtenáři komiksů od Marvelu vyloženě nenávidí. Obavy tudíž byly veliké, avšak nakonec komiks nedopadl tak špatně, jak by se mohlo zdát.

Příběhově se sešit "Generations 6: The Iron" liší zejména kvůli jedné věci. Neodehrává se v minulosti, tudíž zde neuvidíme situaci, během níž bychom spatřili staré ironmanovské brnění. To opravdu ne. Namísto toho začínáme na úplně neznámém místě, o němž nemá Ironheart absolutně žádné tušení. Jelikož jí toto místo přijde jiné než Chicago, ze kterého pochází, tak si musí předem ověřit, zda funguje její brnění, jakým způsobem se ocitla na onom neznámém místě nebo zda byla či nebyla pod vlivem nějaké halucinace. Posléze však potká mladou skupinu hrdinů, jejíž jméno zní Mighty Avengers. Ta se s ní chvíli baví, načež se však stane nečekaná věc. Riri se přemístí do absolutně neznámé místnosti, ve které se setká s jedním vysoce uznávaným čarodějem. O koho se však konkrétně jedná vám neprozradím, jelikož tato informace je podstatná pro zbytek příběhu.

Scénárista Brian Michael Bendis konečně nedělá to, co už několikrát praktikovali někteří předchozí scénáristé v této sérii. Vytvořit zápletku, ve které jde čistě o akci, přičemž děj není nijak důležitý. Tady je to naopak. Příběh zde hraje opravdu velkou roli a autor se nebojí dát komiksu pomalejší tempo, díky čemuž může rozvinout mnoho zajímavých konverzací mezi postavami. Předem podotýkám jednu věc. Dialogové sekvence vás budou neskutečně bavit, protože jsou opravdu skvěle napsané. Není se čemu divit, Bendis komunikaci mezi charaktery zvládá, což je jedna z věcí, díky které jsou jeho komiksová díla vysoce uznávána. Kresba se také od ostatních sešitů této série liší, na té se totiž nepodílel jeden, ale rovnou tři různorodí kreslíři, kteří vás rozhodně překvapí. Z těch tří mě osobně překvapil Marco Rudy, který kreslí temné, dost často propracované panely, které jsou na úrovni Gabriella Del'Otty. Vůbec jsem nečekal tak krásnou práci s panely. Szymon Kudranski zase na druhou stranu využívá sílu barev a propojuje ji s jednotlivou strukturou různorodých panelů. Na jednom byl například plášť rozdělen do tří různých červených dílů, v nichž se nacházely jednotlivé části příběhu. Nice Leon mě víceméně ze všech kreslířů dokázal nejméně zaujmout, jeho styl mi přišel příliš obyčejný. Kresba však není špatná.

Zatím jsem převážně chválil, takže teď bych zmínil něco, co mi na "Generations 6: The Iron" nepřišlo skvělé. Děj sice působí na první pohled dobře, ale ve výsledku nakonec není tak povedený, jak by se mohlo zdát. Najdou se zde prvky, které mi přišly podivné, našly by se momenty, jež byly vcelku podivné a některé scény se na daná místa vůbec nehodily. Navíc, série "Generations" má co nejlépe vytěžit jak ze staré, tak nové generace jednoho určitého hrdiny, mě osobně ovšem přišlo, že prostor tady dostává převážně ta mladá krev, a místo veterána v železné zbroji jsme dostali něco na způsob zvláštní náhrady, která sice působí celkem originálně, jenže v ději není naplno využita. A podle mě mohlo být lépe zpracované zakončení, jelikož konec tohoto sešitu mi přišel přehnaně urychlený.

I přes tyto chyby bych komiks "Generations 6: The Iron" považoval za dobrý počin ze série "Generations", která mě pomalu a jistě začínala nudit. Tentokrát mě však sešit překvapil i přesto, že nedosahuje kvalit "Generations 3: The Best". Já osobně ho tedy považuji za třetí nejlepší sešit, který vyšel. Pokud máte rádi Iron Mana, zkuste si tento sešit přečíst. Jen tak mimochodem, Ironheart vás tady rozhodně nebude štvát, místo toho se díky ní budete bavit.

Na Comics Blogu najdete recenze na čísla: