2017-10-08

#DP14: Generations 5: The Archers - 55%

Scénář: Kelly Thompson
Kresba: Stefano Raffaele

Již popáté tady máme sešit ze série "Generations", ve kterém si tentokrát vzal scénárista Kelly Thompson na starost Clinta Bartona společně s Kate Bishop, kteří pracují mezi ostatními superhrdiny pod pseudonymem Hawkeye. Rozdíl mezi nimi je v tom, že Clint je jedním z nejstarších členů týmu Avengers, zatímco Kate se řadí do týmu Young Avengers, ve kterém kromě ní můžete najít například Wiccana, Hulklinga nebo Americu Chavez. Navíc, avengerovský veterán funguje pro mladého ženského ostrostřelce jako mentor. Já osobně mám původního Hawkeye celkem rád, alternativu v podobě Kate moc nemusím a nepřijde mi příliš zajímavá, ale rozhodně bych ji nepovažoval za jednoho z nejhorších charakterů v komiksech od Marvelu. Povedlo se tedy napsat sešit, ve kterém tito dva budou společně bok po boku spolupracovat? Ne tak docela, ale nebudu zbytečně předbíhat a začnu pěkně postupně.

Příběh sešitu "Generations 5: The Archers" začíná na neznámém ostrově, na který se z nějakého důvodu dostane Kate. Vůbec neví, co na něm dělá a jaká se na něm skrývají nebezpečí. Za chvíli však potká Hawkeye, který na sobě má svůj původní kostým, jenž využíval kdysi dávno v minulosti. Dnes už Hawkeye bohužel s tímto kostýmem neuvidíte, budete se muset smířit s klasickou špiónsky stylizovanou uniformou, která se podobá té z filmů. Oba dva lučištníci se na sebe vzájemně dívají, přičemž nikdo z nich neví, co od druhého očekávat. Za chvíli však na ně zaútočí záporáci, což vyžaduje vzájemnou spolupráci a nutnost spojit síly, aby mohli porazit společnou hrozbu. Ano, od příběhu opravdu nečekejte žádný zázrak, jelikož jak já milerád říkám, ten zde nehraje absolutně žádnou roli, protože místo něj tady jde převážně o akci. Uvědomujete si, že tohle píšu dost často u recenzí na sešity ze série "Generations"? Pokud ano, tak vám vzkazuji jednu věc: Tuto věc nezmiňuji jenom tak z legrace.

Vraťme se ale zpátky k již zmíněnému sešitu. Jak bylo napsáno, příběh není nic převratného. Každopádně, akci bych tentokrát mohl pochválit, jelikož ta byla mnohem lepší jak v "Generations 4: The Thunder". Dobře se na ni koukalo, vypadala na různých panelech skvěle a užíval jsem si ji. Tomu napomáhá skvělá kresba, jinak by dojem z akce nebyl tak dokonalý. Když už jsme u toho, tak lidské charaktery jsou vykresleny vcelku solidně. Nemusí sice působit na sto procent přirozeně, ale není to negativum, které by kazilo dojem ze čtení. Co se týká dvou hlavní protagonistů, tak u nich oceňuji momenty, během kterých tato dvojice mezi sebou hovoří a diskutuje. Ty totiž byly napsány poměrně kvalitně. Mnohdy také dojde na vtipné scény, z nichž si nejvíce pamatuji tu, ve které si Kate zkouší Clintovu vlastní masku na obličej.

"Generations 5: The Archers" podle mě není nic převratného. Samotný komiks má sice pozitiva, z nichž by stála za zmínku vcelku povedená akce nebo třeba výborná interakce mezi hlavními hrdiny, ale už mě nějak nebaví číst scenáristické dílo, ve kterém se řeší pouze akce, přičemž děj není nijak důležitý. Takto pátou část opět považuji za slabší sešit ze série "Generations", který je lepším průměrem díky kresbě. Sám doufám, že příště už konečně dojde ke zlepšení.