2017-09-10

#DP06: Generations 1: The Strongest - 50%

Scénář: Greg Pak
Kresba: Matteo Buffagni

Na první číslo "Generations" jsem byl dlouhodobě zvědavý, jelikož všechny informace točící se okolo této série mě lákaly. Už ten nápad s vytvořením sešitů, které se zaměřují na verzi jedné ikony Marvelu ze staré a nové generace mi přišel celkem zajímavý, proto jsem si řekl, že si jednoho krásného dne přečtu první sešit. Ten vyšel nedávno a zaměřoval se na silného zeleného hrdinu Hulka. Nevím, jestli bylo dobré všechno začít s tímto hrdinou, jelikož podle mě není snadné napsat příběh o Hulkovi, který má přibližně třicet stran a má sloužit jakožto pocta Bruci Bannerovi a Amadeovi Cho. Ano, o těchto dvou byl příběh, který napsal Greg Pak. Když jsem uviděl jeho jméno, už jsem byl docela v klidu, jelikož autor má zkušenosti s oběma verzemi tohoto siláka. Napsal například "Hulkovu planetu", která u nás vyšla česky v rámci projektu "Ultimátní komiksový komplet" a podle které vznikl animovaný film "Hulk na neznámé planetě". I přesto jsem měl menší obavy z kvality samotného sešitu. Nebál jsem se zbytečně.

Upřímně, absolutně nevím, proč to muselo dopadnout tak, jak to dopadlo. Výsledek sice není katastrofa, ale není ani nijak skvělý. Samotný děj je celkem primitivní a když se to tak vezme, nedojde v něm na žádný zvrat, který by mě zaujal. Navíc, celý příběh bych vám klidně mohl ihned odvyprávět, protože na těch třiceti stránkách se víceméně nic zásadního nestane. Celé je to o akci, která má poutavý začátek. Amadeus Cho (neboli Totally Awesome Hulk) se z nějakého záhadného důvodu objeví na poušti. Absolutně neví, proč a kvůli čemu zde je. Hned na to na něj zaútočí armáda spolu s generálem Thunderboltem Rossem, který v té chvíli byl pěkně naštvaný. Jenže poté se na scéně objeví z neznámého důvodu Bruce Banner ve své svalnaté formě a začne všechny ničit. Cho si v té chvíli říká, z jakého důvodu zde je Banner. Přece jenom, kvůli jistým událostem už by neměl být na tomto světě. Dojde tedy k bitvě Hulk versus Hulk, která pokračuje na několika stránkách. Když jsem zmínil akci, tak ta je jednou z mála pozitivních věcí na celém sešitu. Když sledujete akci, dobře se na ni dívá a vypadá pěkně. Je celkem přehledná, ale občas si prostě budete říkat, co se na některých panelech děje, jelikož jsou poněkud zmateně podány.

Tím bych zmínil kresbu. O tu se postaral Matteo Buffagni. Lze vidět, že ho bavilo kreslit různé bitvy, kterých zde bylo opravdu přehršel. Hodně si při nich hraje s panely. Mnohdy totiž dojde na scény, kde jsou například tři speciální čtverečky (jeden nalevo, druhý napravo, třetí dole uprostřed). Čtení vás tím pádem bude bavit mnohem více a tyto sekvence si budete užívat, vypadají totiž skvěle. Dle mého už si tak moc nevyhrál s charaktery, které nejsou nakresleny dokonale. Zejména oba dva Hulkové vypadají skoro stejně, tudíž mnohdy nebudete vědět, který Hulk je který. A když už jsme u toho, musím zmínit kvalitu postav. Upřímně řečeno, prokreslený charakter zde nehledejte. Všechny postavy, které se zde objeví, jsou tak ploché, až to není pěkné. Ani dvojice zelených hrdinů vás absolutně nezaujme, jelikož se drží svých klasických rysů. Oba dva jsou vysoce inteligentní, mají své problémy, v jejich svalnaté formě se nebojí bojovat s ostatními. Jistě, je mezi nimi hodně pěkných interakcí, ale ty bohužel nijak nezachrání průměrnost tohoto komiksu. Jinak, hodně dialogů zde není, což rozhodně není špatná informace, jelikož jich většina není příliš dobrá. Zas na druhou stranu, proč chtít tunu neskutečně dlouhých bublin, když tu jde spíše o akci, že?

Ve výsledku je tedy "Generations 1: The Strongest" průměrný komiks, u kterého je vysoká šance, že si na něj po dvou týdnech vůbec nevzpomenete. Sice zde dojde na hezké interakce mezi dvojicí Hulků a na pěkně vypadající akci, ale to nic nezachrání. Z prvního čísla jsem celkem zklamaný, ale s touto řadou to nevzdám. Přece jenom, tohle bych považoval spíše za slabý začátek. Zkusím si přečíst další čísla a uvidíme, zda dojde ke zlepšení.