2017-09-24

#DP10: Generations 3: The Best - 75%

Scénář: Tom Taylor
Kresba: Ramon Rosanas

V pořadí již třetí číslo série "Generations" nám tentokrát nabízí pohled na dvě verze jednoho z nejznámějších členů X-Menů. Jedná se konkrétně o mutanta Wolverina - jednoho z nejpopulárnějších mutantů, který se poprvé objevil na komiksových stránkách během 70. let v komiksu "Incredible Hulk číslo 181", kde bojoval jak s Hulkem, tak s Wendigem. Nyní máme možnost zjistit, jaké by to bylo, kdyby se během doby, kdy Logan byl v Japonsku, setkal se svým ženským klonem X-23 aktuálně vystupující s jeho kostýmem a bojovali proti klanu Hand, kterého můžete znát zejména díky hrdinovi Daredevilovi. V jeho vlastní sérii je totiž zmiňován dost často a většinou má dost velkou roli.

Příběhově se dostáváme do období, kdy Logan - původní Wolverine - pobýval nějakou dobu v Japonsku. Pokud víceméně chcete vědět, jaké to bylo, když tento mutant byl v zemi vycházejícího slunce, zkuste si přečíst knihu "Ultimátní komiksový komplet 4: Wolverine" od Chrise Claremonta a Franka Millera, kde se například dozvíte, jaký byl Wolverinův vztah k Mariko. Ta sice v tomto komiksu nehraje velkou roli, spíše zde funguje jako vedlejší postava, ale namísto ní je více zmiňována holčička Amiko, o níž se starala hned na to, když její maminka dala Wolverinovi přísahu - musí najít někoho, kdo by se o ni mohl starat. Zrovna tato holčička je nešťastnou náhodou unesena klanem Hand, takže Loganův cíl je jasný, najít Amiko a zároveň zabít co nejvíce nindžů, kteří by mohli dělat problémy. Při kosení bojovníků oblečených do červených kostýmů s maskami ale nebude sám, jelikož mu přijde pomoct záhadná žena v šedém obleku s černými prvky. Vy sami už asi víte, že se jedná o Lauru Kinney neboli X-23. A určitě si dokážete představit, co nastane, když se na vás vrhnou dva lidé s kostrou z adamantia a vysunovacími drápy z rukou. Je to prostě smrtící kombinace. Za sebe můžu říci, že příběhově se jedná o celkem klasickou zápletku z akčních filmů, takže žádný originální příběh nečekejte, ovšem děj není zbytečně dlouhý a pěkně plyne kupředu, nebudete se tím pádem nudit. Naopak, budete se bavit.

Akci na jednotlivých stránkách najdete často. Je nakreslena docela pěkně. Nejvíce vás mohou zaujmout hromadné souboje, během nichž dvojice Wolverinů musí bojovat proti větším přívalům nepřátel, než je zvyklé. Celkově bych kresbu hodnotil pozitivně. Rosanase sice moc neznám (je to víceméně poprvé, co jsem mohl spatřit jeho kreslířský styl), ale rozhodně se mi zalíbil. Mnohokrát mi navíc přišlo, že panely po stránce barev připomínaly díla Oliviera Coipela. Jistě, Ramon nedosahuje kvalit Coipelovy kresby, protože Coipel podle mě dokáže lépe pracovat s detaily a umí mnohem více nakreslit jednotlivé charaktery. On sám se navíc nebojí si u postav vyhrát s výrazy, aby zdůraznil specifické pocity v určitých momentech (jde to poznat zejména u očí). I přesto Ramon dokázal většinu stránek nakreslit vcelku dobře. Co mě ale vyloženě překvapilo, byl humor. Komiks se samozřejmě tváří vážně a on vážný je. Ale má také dost humorných scén, které vás dokážou rozesmát, což bych od komiksu s Wolverinem nečekal. Například scéna na letišti byla velmi vtipná.

Samozřejmě, charaktery tady mají prostor k svému projevu, takže si užijete jak klasického mutanta, tak jeho klona. I přesto mám pocit, že mě za celý sešit více bavilo sledovat Wolverina. Jeho dialogy totiž byly skvěle napsané, zároveň nechyběly scény, při nichž tekla krev. Oproti tomu mě Laura ze začátku moc nezaujala. Avšak během druhé poloviny komiksu se mi začala líbit mnohem více. Postupně se totiž projevil její charakter a celkově mě docela překvapila závěrečná scéna, během níž probírá jednu důležitou záležitost s Loganem. Ke konci příběhu se Laura dost dobře předvede v celé své kráse, což je rozhodně pozitivní, protože kdyby ne, tak bych byl celkem zklamaný.

Ve výsledku je komiks "Generations 3: The Best" skvělým akčním sešitem, který vás bude bavit. Pokud máte rádi Wolverina, rozhodně si tento počin užijete. Jsem zvědavý na příští číslo, ve kterém potkáme boha hromu s vikingy.

Na Comics Blogu najdete recenze na čísla:
"Generations 1: The Strongest"
"Generations 2: The Phoenix"