2017-10-29

#DP22: Generations 8: The Marvels - 45%

Scénář: G. Willow Wilson
Kresba: Paolo Villanelli

Je to poprvé, co jsem musel sešitu ze série "Generations" dát podprůměrné hodnocení z jednoho jednoduchého důvodu. Sešit "Generations 8: The Marvels" totiž byl po stránce kvality neskutečně špatný. Zbytečně ale nepředbíhejme. Před tím bychom si totiž měli ujasnit pár věcí. Tento komiks napsala G. Willow Wilson, což je autorka, která má s hrdinkou Ms. Marvel poměrně dost zkušeností. Psala totiž samostatnou sérii, v níž se snažila moderním čtenářům představit Kamalu Khan, která se stala novou Ms. Marvel a zároveň pocházela z muslimské rodiny. Pokud to nevíte, tak v "Ultimátním komiksovém kompletu" vyšla kniha "Ultimátní komiksový komplet 138 - Ms. Marvel: No Normal", která nám nabídla prvních pět sešitů, jež měly postavu představit. Jako bonus kniha obsahovala příběh "Garden State of Mind" z "All-New Marvel NOW! Point One". Já mám tuto postavu rád, protože patří mezi jedny z mála komiksových superhrdinek, které mě nějakým způsobem dokázaly bavit a u nichž mi přišlo, že to nejsou pouze zbytečné, nic neříkající postavy, ale plnohodnotné hrdinky se zajímavou osobností. Oproti tomu mi původní Ms. Marvel přijde nezajímavá. Carol Danvers mám sice rád, ale až v roli Captain Marvel.

Ovšem ještě jsem vás neodpověděl na důležitou otázku: Proč tento sešit dostal tak nízké hodnocení? Celkově totiž působí jako starý komiks z 60. až 70. let, což nám dokazuje samotný děj. Ten totiž působil na moderní poměry neskutečně hloupě a při čtení jsem se maximálně nudil. Příběh se totiž odehrává v minulosti, ve které se původní Ms. Marvel, Carol Danvers, starala o svůj vlastní redakční tým. Ten vydává časopis pro občany New Yorku k ukrácení volných chvil. Do redakce se nešťastnou náhodou připlete Kamala, která je převlečena za pracovnici redakce. Redakční tým pracuje v devatenáctém patře na stejném místě jako Peter Parker, tudíž v Daily Bugle. Ovšem pak přijde na scénu záporačka se svými zlomyslnými plány na zastavení vydávání časopisu. Nechci nic říkat, ale upřímně, přijde vám tato zápletka něčím zajímavá? Mně totiž ne.

Tím bych se dostal k dialogům, které jsem obvykle moc často neprobíral. Mnoho dialogů působí hloupě a podobně jako příběh na mě působí dojmem starých komiksů. Navíc, konverzace jsou občas obohaceny o názory na ženská práva, takže při čtení vás úspěšně dokážou nahněvat obyčejně působící rozmluvy, které byly v komiksu pouze kvůli tomu, aby v něm byl uveden názor na určitou politickou nebo sociálně zaměřenou věc. Ani postavy nejsou nijak převratné, pouze Ms. Marvel byla výborně napsána. Byla vtipná a dokázala mě udržet u čtení tohoto nudného díla. To samé bych mohl říci o kresbě, protože ta se snaží evokovat klasická díla z minulosti, což oceňuji. Styl Paola Villanelli se mi líbil a rozhodně bych si chtěl přečíst ještě nějaký další komiks, který kreslil on.

Ovšem ani jedno z již zmíněných pozitiv spolu s celkem podařenými akčními scénami nebylo dost silné natolik, aby kvalita tohoto díla byla dobrá. Za mě bych tedy "Generations 8: The Marvels" označil zatím za ten nejhorší sešit ze všech dosavadních komiksů, které v sérii vyšly. Uvidíme, zda bude předposlední číslo lepší.