2018-02-18

#DP66: Thors (Secret Wars) - 45 %

Scénář: Jason Aaron
Kresba: Chris Sprouse, Goran Sudžuka

Jason Aaron aktuálně píše komiksovou sérii "Mighty Thor", která nedávno dosáhla svého 700. sešitu, za což vděčíme zejména nové iniciativě "Marvel Legacy", kdy se několik vycházejících řad vrátilo k jejich původnímu číslování. To prakticky znamená, že pokud například "Amazing Spider-Man" byl někde u 30. čísla, tak místo toho teď má 890. číslo. Samozřejmě, tohle aspoň platilo v době, kdy tato recenze vyšla. Nyní však zpátky k Aaronovi, ten totiž během "Secret Wars" od scénáristy Jonathana Hickmana napsal vedlejší sérii "Thors", na kterou bychom si v tomto článku posvítili.

Zrovna Thorové mě lákali zejména díky rozmanitosti postav. Jestliže to nevíte, tak já všemožné postavy z alternativních realit zbožňuji a zrovna tato série by na ně měla být zaměřena. To už dokazuje samotný děj v době obrovské války několika všemožných realit, kdy na světě jménem Battleworld, jemuž vládne mocný Doctor Doom, existuje speciální skupina fungující jako policie, kontrolující každý kout světa. V ní jsou pouze osoby se schopnosti totožnými nebo aspoň podobnými s těmi klasického boha hromu z Asgardu, konkrétně Ultimate Thor ze Země 1610 s kladivem připomínající sekeru, Beta Ray Thor alias Beta Ray Bill, Rune Thor, Destroyer Thor, Stormborn vzhledově připomínající Storm z X-Menů, Groot Thor, nováček Thor the Green, Žába hromu, Starý Thor z budoucnosti a Unworthy Thor, což je hlavní Thor ze Země 616 využívající sekeru Jarnbjorn po událostech příběhu "Original Sin". Tito všichni během jednoho dne budou muset vyšetřit zapeklitý případ o záhadném vrahovi, který začíná vraždit různé alternativní verze Thora.

No, čím začít? Postavami, protože ty jsou tím největším negativem celého komiksu. Po celou dobu čtení mi nikdo nepřirostl k srdci nebo mi jeho chování nepřišlo příliš zajímavé kromě klasické a ultimátní verze boha hromu. Ty překvapivě byly napsány skvěle a určitě bych je mohl řadit k tomu lepšímu, co nám bylo v rámci "Thors" předvedeno. Co se týká příběhu, tak ten sám o sobě není moc zajímavý. Na čtyři čísla mi překvapivě přišel na mnoha místech zbytečně zdlouhavý, takže jsem se při čtení několikrát nudil. Celková zápletka sice zní zajímavě, ovšem její provedení bylo docela chabé. Navíc, chybí jí jeden důležitý aspekt, a to strach z vraha. U detektivních příběhů byste většinou měli mít ten správný pocit toho, že neznámý vrah pobíhá všude možně a plní svůj cíl. Díky tomu mají například detektivky specifický styl vyprávění. Zde jsem bohužel měl pouze zvláštní pocit, přičemž mi v mé hlavě posměšně znělo: “Hmm….tak dobře. Někdo vraždí Thory... co už se prostě dá dělat.”

Samozřejmě, komiks má nějaká ta pozitiva. Kresba rozhodně není špatná, akce také ne, což ostatně platí i pro některé zajímavé momenty, ze kterých mi nejlépe provedená přišla scéna při výslechu. Jenomže tak málo nestačí. Abych to tedy shrnul, sérii "Thors" od Jasona Aarona vám moc doporučit nemůžu. Jedná se totiž o ne moc zdařilý počin, který bych doporučil maximálně těm, kdo kvůli filmu "Thor: Ragnarok" mají syna Odina rádi. Všem ostatním bych to ale doporučit nemohl. S těžkým srdcem musím říci, že recenzovaný komiks patří mezi jedny ze slabších řad z doby Hickmanových "Secret Wars". Snad to příště vyjde lépe.