2017-10-18

#DP17: Marvel Legacy 1 - 75%

Scénář: Jason Aaron
Kresba: Různí

"Marvel Legacy 1" je věc, na kterou dlouhodobí fanoušci Marvelu čekali, jelikož díky tomuto sešitu mělo nadobro skončit období jménem "All-New All-Different Marvel", aby ihned po něm začalo takzvané "Marvel Legacy". Má se jednat o nový věk, během něhož by se měli autoři jednotlivých sérií vrátit k základům světa Marvelu. Jednodušeji řečeno, půjde o návrat ke kořenům, tím pádem už teď můžeme očekávat u některých titulů návrat ke klasickému číslování a návrat starých postav, které existovaly během existence světa Marvelu. Zároveň se v budoucnu dočkáme opětovného vydávání různých komiksových řad, které už dlouhou dobu nikdo na komiksových stáncích nespatřil. Jmenovitě stojí za zmínku třeba "Marvel Two-In-One" nebo případně nově ohlášené "Tales of Suspense". Zda se bude Marvelu během nového období dařit, zůstává otázkou. Přece jenom, mnozí fanouškové nebyli moc nadšení z počinů, která různí scénáristé vytvořili. Našly se samozřejmě výjimky, ne že ne. Teď si ovšem odpovíme na tu nejdůležitější otázku - stojí tento sešit za přečtení a podařilo se scénáristovi Jasonovi Aaronovi, autorovi série "Skalpy" a člověku, který aktuálně píše Thora, napsat povedený sešit? Na tuto otázku existuje jednoduchá odpověď. Ano!

Před čtením jsem se těšil a tak trochu jsem byl zvědavý (podobně jako u "DC Universe: Rebirth") na to, co všechno sešit nabídne. Překvapivě toho dokázal předvést dost, což mě poměrně překvapuje, jelikož samotný komiks má kolem padesáti stran. Když bychom si to porovnali s "Rebirth", tak uvidíme rozdíl třiceti stránek, který by se sice mohl na první pohled zdát jako velký problém, ale nakonec to tak velká potíž není. Samozřejmě, kdyby měl "Marvel Legacy 1" více stránek, mohlo by se pracovat s vícero zajímavými tématy, ovšem i tak Aaron dokázal všemožná zajímavá témata do celkového děje zakomponovat tak, aby při čtení nepůsobila přehnaně zvláštně nebo neuvěřitelně špatně. Některé věci ovšem nejsou rozvedeny do podrobných detailů, k čemuž se ještě dostanu. Ještě před tím bych ovšem zmínil dialogy, ze kterých jsem neměl špatný pocit. Sice se mi v několika momentech zdálo, že Aaron stvořil pár horších rozhovorů, ale to byla pouze drobnost. Dialogy si i tak držely slušnou kvalitu.

Kresbu bych automaticky mohl přeskočit, protože na té se vystřídalo obrovské množství různých autorů, kteří vám ne vždy mohou stoprocentně sednout. Zmiňovat každého kreslíře je navíc podle mého názoru poměrně zbytečné, ne vždy jsem na každé stránce poznal každého z finálního seznamu. Pokud bych k ní měl tedy něco říci, tak asi jedině to, že na "Marvel Legacy 1" se sešli lepší, ale taktéž horší kreslíři. Ve výsledku bych ovšem s výtvarnou stránkou neměl velký problém, celkový dojem z kresby je velice slušný. Takže přejděme rovnou na již zmíněné téma, které jsem chtěl na pár dalších řádcích okomentovat.

Ne všechna témata, která byla prostřednictvím sešitu naznačena, byla pořádně rozřešena. Z větší části to nevadí, jelikož by se měla i tak řešit v některých z plánovaných komiksů, které mají v rámci "Marvel Legacy" vyjít. Pak tady ovšem najdete neskutečné množství témat, která jsou do komiksu vložena jenom kvůli tomu, aby dělala dojem. Například Avengers 1 000 000 BC z pravěku, kteří sloužili jako lákadlo pro tento komiks, byli pouze na prvních několika stránkách, aby se následně ukázalo, že všechny tyto postavy byly pouze součástí jedné typické sekvence, k níž bych se nechtěl moc vyjadřovat. Ještěže Marvel má s tímto týmem, který existoval během doby kamenné, budoucí plány. To samé bych mohl například říci o scéně v Avengers Mansion s Jarvisem a Nadiou Pymovou nebo o sekvenci, během níž máme možnost zahlédnout Lokiho. Tyto momenty rozhodně nejsou nijak špatné, zároveň by však bylo dobré, kdyby byly lépe zpracované.

Na závěr si položme poslední důležitou otázku. Co je lepší z hlediska kvality? "DC Universe: Rebirth" nebo "Marvel Legacy 1". Vyjádřil bych se tímto způsobem. Oba dva sešity jsou na podobné úrovni, každý má svá pozitiva a negativa. Ve výsledku se mi však trochu více líbil "Marvel Legacy 1". Přesto bych vám ovšem doporučil oba dva sešity, protože oba předvádějí slušnou kvalitu.