2018-02-11

#DP64: Amazing Spider-Man: Renew Your Vows (Secret Wars) - 50 %

Scénář: Dan Slott
Kresba: Adam Kubert, Scott Hanna

Můj oblíbený komiksový scénárista Dan Slott si podobně jako Jason Aaron napsal samostatnou krátkou sérii k události "Secret Wars" z roku 2015 s hrdinou, u něhož strávil poměrně dlouhou dobu. Jde o Petera Parkera alias Spider-Mana a jak jsme se mohli dozvědět v rámci projektu "Ultimátní komiksový komplet", tento autor nemá strach z obrovských změn ve statusu hrdiny, vytváření neuvěřitelných komiksových příběhů odkazujících na všemožné události z minulosti nebo kupříkladu dělat inovace v podobě nových hrdinů a záporáků. To dokazuje i tady, protože "Amazing Spider-Man: Renew Your Vows" se odehrává v alternativní realitě, kde je Peter Parker ženatý s Mary Jane Watsonovou a společně mají mladou dceru, která má červené zrzavé vlasy podobně jako MJ. Určitě si však říkáte, proč byste tuto sérii měli číst. Měly by vás snad zajímat nějaké ty rodinné hádky? Upřímně, nevím, jak na to mám odpovědět, protože abych pravdu řekl, celá série má za cíl být nejenom dobře napsaná ze superhrdinského hlediska, kdy například na mnoha panelech vidíte Spider-Mana nejenom skákat, rovnou dokonce bojovat se záporáky, ale také z civilnější stránky, kdy se místo boje dobra se zlem řeší lidské vztahy. Zrovna něco takového není v rámci série perfektně využito, což není moc přívětivé.

Začněme ale postupně. Prvně bychom si měli něco málo povědět o příběhu, kdy jednoho dne dojde k obrovské bitvě, při které hrdinové neskončí příliš dobře. Děj se posléze odehrává o několik let v budoucnosti, kdy Peterova dcera již začala chodit do školy, občané už delší dobu neslyšeli o maskovaném lezci po stěnách a nad vším má kontrolu zločinec jménem Regent, jehož normální lidé znají na každém rohu. Co bude dál? To vám vyprávět nebudu, jelikož bych nechtěl, abyste celý příběh měli prozrazený jenom díky jedné recenzi.

Popravdě, Slotta mám rád kvůli jeho stylu psaní, kdy dokáže vyvážit akci s komunikačními sekvencemi. Tady mi ovšem přišlo, že autor to jaksi přeháněl s psaním dialogů, takže některé pasáže trvají příliš dlouho, přičemž jsou místy poměrně nudné a nezajímavé. Záporáka ani nebudu rozebírat. Uznávám jednu věc. Ze začátku vás opravdu zaujme, takže jste zvědaví, jaké budou jeho další činy. Čím více děj pokračuje, tím vás jeho osobnost bude unavovat, až vás totálně unudí. Navíc, vážně byl poražen tím způsobem, jaký nám byl prezentován během samotné finální bitvy?

Nyní bych ještě vypsal nějaká ta pozitiva. Určitě mě oslnilo hostování některých postav, které kupříkladu nejsou pro běžného komiksového čtenáře superhrdinských děl příliš známé, některé momenty byly zajímavé a abych nezapomněl, vzájemný vztah rodiny Parkerových není napsán špatně. Mě osobně perfektně sedl, takže jsem s ním neměl problémy. Samozřejmě, kresba Adama Kuberta (a Scotta Hanny) nebyla špatná

"Amazing Spider-Man: Renew Your Vows" je tedy průměrná série se Spider-Manem, která nedosahuje kvalit Slottových děl, které jsem mohl s tímto hrdinou číst. Podle mě existují lepší, v mnoha ohledech i zajímavější příběhy, jež mnohem více stojí za pozornost. Není to katastrofa, jenomže ani žádný obrovský zázrak.