2018-02-25

#DP68: Deadpool: World's Greatest, Vol. 1: Millionaire With a Mouth - 80 %

Scénář: Gerry Duggan
Kresba: Mike Hawthorne

"All-New, All-Different Marvel" bylo pro Marvel obsáhlé moderní období, které tady s námi bylo už od roku 2015 ihned poté, co skončila epická bitva mezi hrdiny a padouchy z různých alternativních vesmírů. Pro mnoho sérií to byl velkolepý začátek, ale jiné řady zase podstoupily změny a tím pádem si všemožní scénáristé mohli dělat, co chtěli. Kvůli tomu jsme například dostali Petera Parkera jakožto "náhradního" Tonyho Starka od Dana Slotta, pokračování ženské verze Thora od Jasona Aarona, Spencerova černošského Captaina Ameriku nebo také například úplně nového Deadpoola. Ono ani tak není dobré říkat, že by byl Wade Wilson jiný, protože ho nadále píše Gerry Duggan, ovšem nyní bez pomoci Briana Posehna. Ale došlo k důležitým změnám, k nimž bychom si něco málo řekli prostřednictvím této recenze, ve které vám povím, jak dopadla první kniha čtvrté řady série "Deadpool" s podtitulem "Millionaire With a Mouth".

Skončily nám velkolepé "Secret Wars" pod taktovkou Jonathana Hickmana a od té doby uběhlo 8 dlouhých měsíců, jež pro celý svět Marvelu znamenaly hodně. My jako věrní čtenáři však ohledně této dlouhé mezery nic nevíme, tudíž musíme postupně zjišťovat, co všechno se vůbec stalo. Platí to i u Deadpoola, jehož osobnost je aktuálně úplně někde jinde z několika různých důvodů. Náš žoldák má oficiálně místo mezi Avengers, konkrétně v zvláštním týmu, kde kromě hrdinů typu Human Torch, Spider-Man nebo Captain America jsou také členové různých utlačovaných mutantských skupin nebo výrazně rostoucí rasy Nelidí. Jenom tak pro informaci, tento tým má svou sérii pod názvem "Uncanny Avengers", kterou během "All-New, All-Different Marvelu" také psal Gerry Duggan. Aby toho nebylo málo, antihrdina si mezi lidmi vydobyl obrovskou popularitu a založil si vlastní službu s různými dalšími žoldáky, kteří musí pod totožným rudým kostýmem podobající se tomu, co nosí Deadpool, plnit různé kontrakty, za něž jsou posléze placeni. Jenže jak to tak bývá, ne vždy je chytré mít pracovníky ve stejném úboru, takže později vyjde najevo, že někdo z týmu vraždí běžné občany. Žoldák číslo jedna proto musí urychleně zasáhnout, aby zabránil postupnému vraždění ostatních.

Předem podotýkám, že pokud vás bavil Deadpool od Duggana vycházející v rámci "Marvel NOW!", jehož u nás aktuálně vydává nakladatelství Crew, tak vás určitě bude bavit i teď, jelikož i po odchodu druhého scénáristy má tato série svěží dech, je vtipná a u mnoha scén se budete smát. Jistě, sice tady už nenajdete tolik popkulturních narážek, na něž jste možná po těch několika vydaných knížkách docela zvyklí, ale věřte, že vám to vynahradí hromada humorných scének, které působí jako pasáže z filmové komedie. Ne, já si vážně nedělám legraci. I teď mi v hlavě zůstaly všelijaké vtipně působící konverzace mezi Wadem a zbytkem týmu, za což jsem nesmírně rád. Když už byla zmíněna skupina žoldáků, bylo by ideální zmínit, že každý měl prostor pro projevení své osobnosti, což rozhodně není na škodu, poněvadž mezi všemi lidmi pracující pro jednoho z největších antihrdinů komiksového světa Marvelu můžete najít například Sola, Terrora, Stingraye či třeba Madcapa, což jsou v podstatě pro českého čtenáře absolutně neznámé postavy, které nikdy před tím neviděl. Pokud tedy budete číst, budete vědět, o jaké lidi jde.

Příběh sám o sobě má spád, je v něm tuna pěkně nakreslené akce a když už zmiňuji kresbu, tak musím uznat, že Mike Hawthorne mě hodně překvapil. To, co předvádí na mnoha akčních panelech, totiž stojí za to. Jistě, jsou sice lepší kreslíři, ovšem tento si také zaslouží vaši pozornost. Zrovna on totiž byl podle mého názoru určen k tomu, aby někdy mohl za svou kariéru kreslíře nakreslit takovou superhrdinskou záležitost. No a na závěr ještě upozorňuji na jednu věc. Pokud začínáte s Deadpoolem, rozhodně si tuto knihu nepořizujte, protože se v ní odkazuje na události z předešlých knih od Duggana s Posehnem.

"Deadpool: World's Greatest, Vol. 1: Millionaire With a Mouth" bych mohl doporučit všem lidem, kteří mají rádi moderní humorné komiksy, jedná se totiž o výbornou komediální záležitost. Abych byl upřímný, z hlediska kvality jsem nic převratného neočekával, takže jsem nesmírně rád za to, že Duggan odvedl spolu s Hawthornem skvělou práci. Uvidíme, jak kvalitní bude druhá kniha s podtitulem "End of an Error".