2017-11-15

#DP29: Dark Nights: Metal 1 a Dark Nights: Metal 2 - 65%

Scénář: Scott Snyder
Kresba: Greg Capullo

Komiksy "Dark Days: The Forge" a "Dark Days: The Casting" byly předehrou pro budoucí komiksovou událost "Dark Nights: Metal", která se měla zaměřovat na Batmana a Temný multivesmír, díky kterému se dočkáme úplně nových verzí Temného rytíře, které jsme ještě nikdy před tím vůbec v komiksech neviděli. Zároveň by stálo za zmínku, že scénáře k "Dark Nights: Metal" se chopil Scott Snyder, zatímco kresby Greg Capullo. Není to poprvé, co Snyder spolupracuje s Capullem - tito dva již společně pracovali na Batmanovi z "The New 52", kterého čtenáři milovali. U nás je Snyderova série stále vydávána díky nakladatelství Crew, takže máme možnost zjistit, jakým způsobem tento autor pracoval s jedním z nejlepších hrdinů DC Comics. Díky nakladatelství BB Art navíc máme možnost zjistit, jak jsou na tom po stránce kvality série "Batman: Detective Comics" a "Batman: The Dark Knight". Vraťme se ovšem zpátky k "Dark Nights: Metalu", k němu totiž vyšly první dvě čísla. Recenzuji obě dvě čísla jako jednotný celek, od čehož se odvíjí můj finální názor.

Příběh prvního čísla začíná v aréně, ve které se kromě ochránce Gothamu nachází také členové Ligy spravedlnosti - Superman, Wonder Woman, Flash, Green Lantern, Cyborg a Aquaman. Ti všichni budou muset v železném brnění bojovat proti mechanickým nepřátelům, které vyslal jeden ze Supermanových největších nepřátel - Mongul. Po pár stránkách se ale děj přemístí z arény do vesmíru. Všichni členové Ligy letí k Zemi, kde jim Alfred zadá úkol. Společně se všichni mají vydat k hoře, kde se podle všeho udály podivné události. Samotnou horu mají prozkoumat, aby bylo jisté, zda jde o bezpečné místo nebo ne. Při prozkoumávání najde Flash tajné dveře, díky kterým se hrdinové dostanou do tajné skrýše, ve které najdou hodně zajímavých věcí. Dál už raději nebudu nic o příběhu psát, jelikož bych vám s větší pravděpodobností prozradil děj.

Sešit číslo jedna mě poměrně zklamal, protože styl vyprávění mi přišel poměrně tuctový, což je překvapivé vzhledem k tomu, že scénář dělal Scott Snyder, který má talent na tvorbu unikátních příběhů. Postavy mi nepřišly moc sympatické, všechno zachraňoval Batman, který má k dispozici hodně prostoru. Kromě Batmana mi nikdo nepřišel zajímavě napsaný, což bych mohl zmínit i o jedné záporné hrdince, ta ovšem na rozdíl od ostatních měla pár zajímavých scén, při kterých působila dobře. Zklamán jsem byl z kresby Grega Capulla, která byla na mnoha stránkách přehnaně výrazná a postavy ne vždy vypadaly dobře. Čest výjimkám, mezi něž patřil například Mongul. I akčnější pasáže nebyly moc kvalitní. Kvůli tomu jsem se na čtení druhého čísla nechtěl vrhnout ihned. Já se ale nakonec překonal. Po dočtení druhého čísla se ptám, jak to Snyder dokázal. Sešit číslo dva byl totiž naprosto brilantní.

V něm už děj dostává větší tempo a Liga spravedlnosti bude muset kvůli jistým událostem pátrat po Batmanovi, který má u sebe jeden mocný předmět. Tady bych už mohl čistě chválit. Snyder se asi poučil ze svých chyb u prvního sešitu a napravil je. Postavy konečně dostávají charakter, takže vás budou zajímat, zvlášť Superman tady získal mnoho prostoru, takže vás dokáže zaujmout. Charakter Batmana se tady vydařil, stejně tak akční scény, kterých bylo mnohem více a rozhodně byly povedenější, a také dialogy, z nichž některé mě dokázaly pobavit. Například scéna, kdy Temný rytíř bojuje proti Flashovi byla velice legrační. Greg Capullo se navíc hodně zlepšil. Nakreslil zde dost parádních scén. Zejména ty temné z kvalitně napsaných finálních stránek mě dokázaly zaujmout. Kvůli finále se rozhodně těším na další počin, který se bude týkat Metalu a uvidíme, zda bude podobně kvalitní jako tento sešit.

Jeden podprůměrný, druhý naopak vysoce kvalitní sešit. Kvalita dvou sešitů je nevyvážená, takže se dost špatně hodnotí tyto dva počiny jako jeden jednotný celek. Kvůli tomu jsem musel procentuální hodnocení zprůměrovat, abych nakonec mohl dát 65%, což rozhodně není špatný výsledek. Uvidíme tedy, co nás čeká příště a jak nás Scott Snyder překvapí.