2017-12-10

#DP40: Daredevil: Cage Match - 60%

Scénář: Antony Johnston
Kresba: Sean Chen

Na aktuální komiksy s tématikou Daredevila už jsme se protřednictvím tří sobotních článků podívali, avšak teď by nebylo na škodu zjistit, jak dopadl jeden speciální moderní one-shot, který již vyšel před nějakou dobou. Konkrétně myslím komiks "Daredevil: Cage Match", ve kterém nám bude odvyprávěn nový příběh, který je z doby, kdy v komiksech účinkoval hrdina Luke Cage. Tehdy to byla sedmdesátá léta, kdy poprvé tento černošský hrdina vystupoval na stránkách série "Luke Cage: Hero for Hire". I Daredevil tehdy v komiksech vystupoval, ten ale měl sérii již za dob let šedesátých, takže tu byl o nějaká ta léta dříve. A o čem nám vypráví "Daredevil: Cage Match"?

Děj není moc složitý. Daredevil a Luke Cage společně jdou jedné temné noci bojovat proti černošským gangsterům. Během souboje na slepého hrdinu zamíří jeden z členů gangu pistolí, načež dojde k nečekané situaci. Člověk se pokusí vystřelit, ale hrdinu nezabije, protože mu zbraň bude rozdrcena. Sám Cage ji díky své neuvěřitelné síle dokázal lehce zničit. Ihned na to si společně tito dva superhrdinští kolegové promluví na střeše jednoho domu, tam řeší, zda bylo rozumné riskovat svůj vlastní život jenom kvůli tomu, aby normální člověk odložil svou zbraň, z níž by nebyl vystřelen jeden osudný náboj, kvůli kterému by mohlo dojít k nešťastnému úmrtí. Zatímco Muž beze strachu to považoval za normální čin, Nájemný hrdina si o tom myslel pravý opak. Kvůli tomu se nakonec dohodnou na společném zápase v ringu, aby zjistili, kdo z nich je lepším superhrdinou. Aby toho nebylo málo, každý si s sebou bude muset vzít ještě jednoho společníka, který by jim pomáhal během přestávek mezi zápasnickými koly. Celkový zápas se totiž bude skládat z několika různých kol.

Po stránce scénáře se nejedná o dílo špatné, ale ani to není žádný zázrak. Komiks má solidní tempo, jenže celkově si říkáte, zda náhodou nečtete výplod z doby, kdy teprve komiksový průmysl začínal. Hodně dialogů totiž občas působí poměrně obyčejně, jiné zase byly během té dané situace celkem zbytečné. Zase na druhou stranu, jsou zde pasáže v ringu, které mi například přišly hodně zajímavé, byly napsány vysoce zajímavě a já jenom hltal všechny ty údery, které byly skvěle nakresleny. O kresbu se postaral Sean Chen, který kreslí solidně. První polovina komiksu připomíná regulérní staré komiksy, avšak ta druhá mi připomněla styl Johna Romity Jr. (ten s Frankem Millerem dělal na komiksu "Daredevil: Rok jedna", jenž původně anglicky vyšel pod názvem "Man Without Fear"). Zejména ty sekvence s jednotlivými zápasnickými koly byly Romitovi dost podobné a mně osobně přišly tyto pasáže zajímavé.

Co už ovšem tak dobré nebylo byl konec, z něhož jsem neměl moc dobrý pocit, poněvadž byl zbytečně rychlý a zároveň nebyl moc zajímavý.

Jak tedy "Daredevil: Cage Match" hodnotím? Určitě bych tento komiks nezařadil mezi jeden z nejlepších, ale ani mezi nejhorší, protože tak moc špatný není, jenže nemůžu říct, že bych tento komiksy doporučil pro všechny, co tohoto hrdinu mají rádi. Pokud tento sešit najdete, tak si ho zkuste přečíst, možná vás totiž překvapí, neočekávejte ovšem žádnou převratnou podívanou, ze které byste byli nesmírně nadšení.