2017-12-27

#DP47: Star-Lord & Kitty Pryde (Secret Wars) - 75%

Scénář:  Sam Humphries
Kresba:  Alti Firmansyah

Pokud nevíte, Star-Lord ze Strážců galaxie a Kitty Pryde z X-Menů spolu tvořili romantický pár, který byl docela komplikovaný. Oba dva společně chodili docela dlouho, ale jak určitě víte, láska mezi romantickými páry netrvá v komiksech navždy, což nám dokazuje minisérie "Star-Lord & Kitty Pryde", která začala vycházet během "Secret Wars" od Jonathana Hickmana z roku 2015. Během nich došlo k vytvoření takzvaného Battleworldu - světa, který je složený z částí několika různých alternativních realit. Tato kratší série se časově odehrává ihned po vytvoření Battleworldu. Zatímco všemocný Doctor Doom si úplně v klidu sedí na svém trůnu, všechno řídí a snaží se vše co nejlépe kontrolovat, Star-Lord je hledaný, přičemž už hodně dlouho nepotkal svou přítelkyni. Nejenom že si kvůli tomu založil novou identitu, ale také začal vystupovat jakožto zpěvák v baru. Při jednom zpívání spatří Kitty, která mluví s Gambitem Sběratelem. Ten si s ní musí vyřídit jednu důležitou věc, o kterou se začne náš Star-Lord zajímat. Jak jste asi všichni čekali, Peter Quill se nakonec dostává do problémů, které bude muset s Kitty vyřešit.

Minisérie měla dohromady 3 sešity, tím pádem nebylo možné odvyprávět sáhodlouhý příběh. I přesto mi ovšem přišlo, že scénárista Sam Humphries dokázal do těch pouhých tří čísel narvat zajímavý, byť tedy relativně obyčejný děj. Ano, příběh je typickou akční jízdou, ale Humphries dokázal aspoň trochu udělat něco na způsob vývoje postav. Vztah mezi Star-Lordem a Kitty má překvapivě solidní vývoj, který je způsoben tempem vyprávění. Nejsou zde místa, u nichž byste se nudili, nebo přehnaně dlouhé pasáže. Během průběhu děje totiž kromě skvělých akčních sekvencí dojde taktéž na chemii mezi titulní dvojicí, jež funguje skvěle. Navíc, dialogy vůbec nepůsobí ani v jednom momentu vůbec zle.

Kresby se chopil pro mě neznámý Alti Firmansyah, jehož styl mnohdy připomíná starý ručně animovaný film od Disneyho. Vše je šíleně barevné, ani na jednom panelu s velkou pravděpodobností nedokážete najít místo, kde by byly tmavší odstíny nebo temnější barvy. Všechny osoby v minisérii mají vždy nakreslené výrazy, ze kterých můžete jasně usoudit, jaké emoce daná postava prožívá. Oči jsou samozřejmě hodně výrazné, což ostatně bývá u stylů kresby připomínající animované filmy zvykem. Tím bych vás také upozornil na jednu důležitou věc. "Star-Lord & Kitty Pryde" vám nabídne perfektní pohled na Draxe, jak jste ho ještě nikdy před tím vůbec neviděli. Když už ho zmiňuji, tak bych ho mohl pozitivně vyzdvihnout, protože je napsán skvěle. Zrovna on funguje jakožto jedna z humornějších složek v celé minisérii, což rozhodně není špatně, humor tady totiž funguje skvěle.

Sečteno podtrženo, "Star-Lord & Kitty Pryde" je první vedlejší série k "Secret Wars" z roku 2015, která mě plnohodnotně bavila. Příběh sice není žádná velká sláva, ale Sam Humphries ho geniálně dokázal narvat do pouhých tří sešitů. Tři čísla sice nejsou moc velké číslo a komiks díky tomu uplyne příliš rychle, avšak ve výsledku je to typická akční, zároveň však neskutečně skvělá a kvalitně dobře odvedená humorná záležitost, ze které jsem byl mile překvapen. Snad se dočkám dalších takových kvalitně odvedených sérií.