2018-03-11

#DP71: Deadpool: World's Greatest, Vol. 3: Deadpool vs. Sabretooth - 65 %

Scénář: Gerry Duggan
Kresba: Matteo Lolli, Iban Coello, Scott Koblish

Po druhém dugganovském Deadpoolovi s podtitulem "End of an Error" se dostáváme k třetí knize s poměrně zajímavým názvem. Víte, jména komiksů, která vás mají upozornit na to, že určitý hrdina bude bojovat s jiným známým superhrdinou, obrovskou hrozbou pro náš svět nebo druhořadým padouchem, jsou dost častá, a tak se nemusíme ptát, proč kniha "Deadpool: World's Greatest, Vol. 3: Deadpool vs. Sabretooth" má takové jméno, jaké má. Přece jenom, v dnešní době jsou komiksové zápasy dvou nebo případně více různých postav docela populární, což bylo na Deadpoolovi patrné i dříve v jeho různorodých minisériích, kde například bojoval s Carnagem, týmem X-Force pod vedením mutanta z budoucnosti jménem Cable nebo rovnou se samotným Thanosem - Šíleným titánem.

Já osobně jsem byl hodně zvědavý na to, jakým způsobem bude celý souboj probíhat. Jak totiž bylo patrné již z předchozí knihy, Wade Wilson si při listování ve svém deníku s jmény lidí, které nenávidí nebo případně nenáviděl, najde jméno Sabretooth. Z počátku si nemohl vzpomenout, co zlého mu udělal, ale vzpomněl si na nevyřešené problémy z minulosti ohledně své rodiny a ihned mu všechno došlo. Proto náš antihrdina ze začátku bude chtít Sabretootha vyhledat, aby si s ním následně mohl zabojovat, díky čemuž by vyřešil všechny nevyjasněné potíže. Upřímně, začátek není špatný. Náš antihrdina pátrá, až nakonec najde svůj cíl, což bych osobně ani nemusel považovat za velké vyzrazení děje, protože už z názvu to je dostatečně patrné. Od této chvíle začíná sáhodlouhý souboj rozdělený do tří čísel.

Tři čísla jsou docela dost a podle mého názoru mohl Duggan celou rvačku o něco zkrátit. Během čtení mi totiž přišlo, že některé panely či sekvence byly víceméně zbytečné, takže ve výsledku fungovaly pouze jako výplň. Navíc, moc mi nedával smysl konec, kde z nějakého záhadného důvodu dojde ke scéně, kdy Wade najde speciální věc na snadnější zabití mutantského záporáka. Nebudu vám samozřejmě prozrazovat vyústění celé zápletky, avšak můžu vám zaručit, že na konci se určitě budete divit podobně jako já. Musím ovšem uznat jednu věc, akce nevypadá špatně, protože Matteo Lolli a Iban Coello mají své vlastní unikátní kreslířské styly, které mi přišly zajímavé. Postavy jsou nakreslené pěkně, z jejich výrazů jasně víte, jaké ve vás chtějí vyvolat emoce a barvy samy o sobě taktéž nevypadají zle. Někdy sice jsou až moc výrazné, takže některé panely nepůsobí moc přirozeně, to stejné bych mohl říci o místy odfláknutých obličejích, kdy pravděpodobně umělci nestíhali, i přesto však mám na kresbu poměrně pozitivní názor.

Samozřejmě, příběh je plný humoru. Ve třetí knize sice není tolik vtipů, u nichž bych se musel smát, ale například scéna při pojídání jídla mi přišla vtipná. To bych v podstatě mohl také říci o vtipu s motorkou, jenž byl skvělý. Na závěr tady máme druhou část Deadpoola z roku 2099, která mi opět nepřišla příliš zajímavá. Dojde v ní sice na docela nečekané zvraty, ale stále to není nic převratného a Scott Koblish stále nedostal velký prostor na vykreslení. Uvidíme, zda můj názor bude jiný při čtení dalších částí.

Sečteno podtrženo, "Deadpool: World's Greatest, Vol. 3: Deadpool vs. Sabretooth" je pohodové čtení, které si přečtete, dáte do vaší knihovničky, přičemž si na něj už pravděpodobně nevzpomenete. Tato kniha sice překonává kvalitu té předchozí, jenže stále nedosahuje kvalit výborné první. Pokud hledáte vtipnou akční jízdu, která vás dokáže zabavit, určitě si zkuste pořídit tento komiks.